9.2.09

Una nova idea

La Carme Guri fa la seva aportació:

"No us hi veieu asseguts a la gespa com aquest grup de gent? Segurament hauria de ser més estret per poder deixar pas als vials de circulació, però seria igualment una bona catifa per poder-hi jugar i reunir-s'hi. Hi podria haver algun "trapessiu" pels petits i, si us plau, arbres no decoratius sinó que ens facin ombra del sol ruent de l'estiu sobre un seguit de bancs, no de disseny, sinó on t'hi puguis asseure i recolzar l'esquena. Potser en aquesta avinguda hi tindrien èxit "Les Nits de Pequín". La de la foto és l'Aveneu de Breteuil a París.

1. bulevard Font: Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)BULEVARD: Carrer ample, generalment amb arbres, amb la calçada al mig.

1. avinguda Font: Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (2a edició)AVINGUDA: Via d'accés a un lloc. Via ampla, ordinàriament vorejada d'arbres, que porta a un palau, a una plaça, a un indret important, o que constitueix un dels carrers notables d'una població. Augment del cabal d'un curs d'aigua per efecte de la pluja. [...]

No sé vosaltres però si hem de fer cas de les definicions, no acabo de trobar el que ens convé al barri. El que sí he trobat és una imatge que val més que totes aquestes paraules i que s'assembla més al que m'agradaria per la nostra riera."

6 comentaris:

Anònim ha dit...

disculpa josep (et puc dir josep?), només volia matisar que em sembla important fer saber que no és un procediment gaire transparent el que es duen entre mans amb la riera. que no em sembla bé que ens la fotin per darrera. per darrera i sense joc net en futbol és tarjeta vermella, oi?... doncs això. et vull agraïr l'iniciativa del grup.
gràcies carme per les definicions. a mi tampoc em queda clar. el que si que tinc clar és que el costat de la riera amb més hores d'ombra és, baixant, el dret...
posar el pas de cotxes al centre tallarà tota possibilitat d'espais amples (com el de l'imatge que envies, carme). carrers en tenim molts a calella, però espais amples on estirar la mirada sense topar-se amb cotxes no en tenim tants dins del poble, i si ara que tenim una oportunitat no la fem servir, quan la farem servir?.
també espero que no ens-ho omplin de dissenys de pa sucat amb oli com a la plaça de l'ajuntament, de l'església, vicenç ferrer ( pobre oncle, que li endossin aquell coi de plaça...),...
estaria bé sentir més propostes.
ja callo.

Anònim ha dit...

Aprofitant l'oportunitat de deixar volar la imaginació, ja que estem en un punt que per poc mes que per això ens servirà, us proposo el meu somni.
Aprofitant el fer la nova riera, jo em plantejaria que fos el primer pas d'un projecte més ampli. Un somni, convertir Calella en un dels primers pobles o ciutats d'un nou concepte. Els llocs sense cotxes.
Es tractaria d'aprofitar que es fa la riera per a fer a la banda de sobre la carretera aparcaments per a tots aquells que arribessin a Calella, els que hi viuen, els que hi venen a treballar, els visitants.... hi pugessin deixar el cotxe. Allà, es clar, tindrien la possibilitat d'agafar un transport públic, tipus carrilet elèctric, per entendre'ns, més funcional si fos possible (accés fàcil, espais amplis per portar bultos, bicicletes, cotxes, carrets de la compra.... ) i dins els possibles d'energies alternatives. Elèctric fora ideal. Aquest transport hauria d'èsser circular per tot Calella i complementant per altres transports per aquells qui no volguessin-puguessin agafar aquest transport públic i gratuït. Aquests complements serien transports individuals tipus carrets de golf, per exemple, bicicletes públiques i d'altres coses que podrien ésser necessàries com transpalets, carros de transport.... D'això n'hi haurien diferents parades per tot Calella per a que tothom tingués facilitats per a quedar aprop de casa. A més dels pàrquings de sobre la riera, n'hi hauria del mateix estil a la sortida de l'autopista al rierany dels frares, a l'estació, a la plaça del mercat... Uns indicadors adreçarien els cotxes cap on hi hagués lloc per aparcar.... I els transports elèctrics repartirien a la gent per Calella...
Tot això només és una idea.... es clar.... Comencem amb la riera ! Que no hi passi ni un cotxe ! I continuem amb la resta de Calella....... Peró es clar, fent que això sigui un atractiu, no una putada.

Anònim ha dit...

Benvolgut anònim... la part de la riera de sobre la N-II no entra pas dins el projecte de cobriment. Però seguim somniant que és gratuït. Jo faria arribar el cobriment fins al Salicrú i animaria a pares, mestres i alumnes que hi anessin amb bicicleta mitjançant l'adequat carril sense perills que s'hi faria ;-)

Anònim ha dit...

estic d'acord amb l'anònim en que cal un nou model de ciutat. però jo no crec que aquest nou model passi pel mobiliari que s'hi usi ni pels arbres i jardins que s'hi posin, encara que puguin ajudar, sino per l'activitat que hi duguin a terme els seus ciutadans. aquesta iniciativa de debat és per a mi un bon exemple dels tipus d'esdeveniment que provoca canvis significatius. l'absència de debat real ho deixa tot a les mans dels politics però no ens fa menys responsables del que s'acabi fent... els canvis reals vindràn de l'interacció de les persones i tot el que es faci que promogui aquesta interacció (sigui una plaça amable que aculli als veïns i nou vinguts, sigui un centre cïvic o de recursos educatius i pedagògics que promogui l'activitat responsable i respectuosa dels ciutadans,...)
ajudarà a fer de calella una ciutat a l'alçada dels reptes que la societat moderna ens posa al davant.
no es tracta de fer espais públics monumentals o tecnològicament perfectes sino de promoure el diàleg entre les persones que fan us dels espais siguin aquests quins siguin...
dit això. si remodelem un gran espai de la ciutat, guanyem-lo per les persones i no per als seus cotxes. optimitzem el nou espai de manera que promogui aquells valors que volem transmetre...

Anònim ha dit...

Jordi, estic d'acord amb tu, però també hem de tocar de peus a terra. Els cotxes no són imprescindibles però sí necessaris, i bé han de poder circular i aparcar-se. L'obra que es faci repercutirà la mobilitat, no tan sols de la zona, sinó de quasi tot el poble. La majoria de cotxes que circulen per Anselm Clavé, ho fan per acabar sortint a l'N-II per la riera. La configuració de Calella és prou complicada quant a mobilitat com perquè una obra així no s'hagi estudiat amb pèls i senyals. El fet d'un o dos carrils, que aquests pugin o baixin, no és una qüestió estètica.

Fund. Lester Williams ha dit...

de les dues imatges que he pujat, una és amb dos carrils al centre i l'altre amb dos carrils també, però desplaçats a un costat per permetre que l'obra acabi generant una gran plaça des del jovara fins l'N-II. amb bona intenció és una obra perfectament viable i que diria que no varia quasi gens els fluxes de transit actuals (de pujada i baixada).
ja ho he dit en un altre missatge però l'intenció d'aquest dibuix que proposo és que, mantenint les capacitats de transit actuals, es crei una gran plaça en el costat amb més hores de sol de la riera, permetent usos de l'espai molt més diversos que no pas els que permetrà si ho parteixen tot pel mig. algú ha parlat d'eliminar el transit de la riera, però encara que és una idea molt respectable, a mi no m'agrada ja que elimina una porta important del poble per al transit rodat.
el que vull dir és, però, que és possible mantenir un transit similar i a la vegada guanyar uns espais fantàstics que podrien donar cabuda a multitud de possibilitats. tallant la riera amb els carrils centrals penso que perderem una oportunitat d'or.
jordi folgado